| ISBN | 978-960-452-382-5 |
|---|---|
| Σελίδες | 112 |
| Διαστάσεις | 17×24 |
| Εξώφυλλο | Μαλακό |
| Έτος έκδοσης | 2025 ΙΟΥΛΙΟΣ |
Το παρόν συλλογικό έργο αποτελεί μια μελέτη γύρω από τρεις θεμελιώδεις έννοιες τόσο της ειδικής όσο και της γενικής αγωγής: τη νοητική αναπηρία, τη σχολική ετοιμότητα και τον γραμματισμό. Μέσα από διεπιστημονικές προσεγγίσεις –που αντλούν από την ψυχολογία, την παιδαγωγική και τις σύγχρονες σπουδές γραμματισμού– οι συγγραφείς επιχειρούν να αναδείξουν τις προκλήσεις αλλά και τις δυνατότητες που αναδύονται στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Το βιβλίο διερευνά τις σύγχρονες οριοθετήσεις και ταξινομήσεις της νοητικής αναπηρίας, μέσα από ιστορικές και λειτουργικές προσεγγίσεις τη σχολική ετοιμότητα ως πολυδιάστατη έννοια που υπερβαίνει την απλή «ωρίμαση» και συνδέεται με τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες του παιδιού, τον ρόλο των εκπαιδευτικών προσδοκιών και των σχολικών πλαισίων στη μαθησιακή πορεία παιδιών με και χωρίς αναπηρίες, τη μετάβαση από τον παραδοσιακό αλφαβητισμό στον σύγχρονο γραμματισμό, με έμφαση στις κοινωνικές, πολυτροπικές και κριτικές του διαστάσεις και τέλος την ψυχοεκπαιδευτική αξιολόγηση και τον σχεδιασμό παρεμβάσεων για την ενίσχυση του γραμματισμού σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Πρόκειται για ένα βιβλίο που απευθύνεται σε ερευνητές, εκπαιδευτικούς, σχολικούς ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, φοιτητές και επαγγελματίες της ειδικής αγωγής, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο για τις εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης. Η θεωρητική συζήτηση συνδυάζεται με πρακτικές κατευθύνσεις, καθιστώντας το έργο αυτό πολύτιμο οδηγό τόσο για την κατανόηση όσο και για την εφαρμογή σύγχρονων ψυχοπαιδαγωγικών στρατηγικών.
Τέλος, το βιβλίο αναδεικνύει την ανάγκη για ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα, ικανό να ενδυναμώσει όλα τα παιδιά και να τα προετοιμάσει για μια ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή στη σχολική και κοινωνική ζωή.
€20,00 €18,00
| ISBN | 978-960-452-382-5 |
|---|---|
| Σελίδες | 112 |
| Διαστάσεις | 17×24 |
| Εξώφυλλο | Μαλακό |
| Έτος έκδοσης | 2025 ΙΟΥΛΙΟΣ |